2019 YILI İHTİSAS KURSUNA, KURSİYER SEÇİMİ YAZILI SINAVI SORU ve CEVAPLARI

Cevaplar yayınlandı.


2019 YILI İHTİSAS KURSUNA, KURSİYER SEÇİMİ YAZILI SINAVI SORU ve CEVAPLARI

يعمل في هذه الشركة ................عَمَلََة cümlesindeki boşluğa aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?

 

 ست A. سبعة B.

                                                                                                                                                                                      مائة   C.

                                                                                                                                                                         ثلاثة آلاف  D.

  أربعون ألف مصل................ صلاة الظهر في رحاب المسجد الأقصى المبارك في ذكرى الإسراء والمعراج  2.

cümlesindeki boşluğa aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?

  أدَّوا        A. أدَّ تْ        B. أدوا C. تؤُّدُّون      D.

 

3.       Aşağıdakilerden hangisinin irabı harfle değildir?

 

  1. Esma-ı sitte
  2. Efal-i hamse
  3. Cem-i mükesser
  4. Tesniye 

  cümlesindeki boşluğa لقد فهم المسلمون............التوكلَ على اللِه حق الفهمِ وتوكلوا على اللِه حق التوكلِ  4.

aşağıdakilerden hangisinin gelmesi uygun değildir?

   الأَوَائل  A.

  الأوّلون B. الأَوَاِِلي C. الأُوَ ل D.

 ayetindeki altı çizili kelimenin cümledeki konumu  لاَ تحْسَبَنَّ اَّلذِينَ  كَفَُرُوا مُعْجِزِينَ فِِي الْاَرْضِ           5.

aşağıdakilerden hangisidir?

 

  1. Mefûl bih  
  2. Temyiz
  3. Sıfat
  4. Hal

      

  1. وَلقَدْ سَبَقتْ كلِمَتَُنَا لعِبادنَا الْمُرسلِينَ ayetindeki altı çizili kelimenin cümledeki konumu

aşağıdakilerden hangisidir?

 

  1. Temyiz
  2. Tekid
  3. Hal
  4. Sıfat

 

  1. َيهبَّ عواصفُ بالأمسِ....... cümlesindeki boşluğa aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?

 

  1. لا

  لن B. لم C. متى D.

 cümlesindeki boşluğa aşağıdakilerden  ما الأمور ............ يجب أن تقوم بها قبل أن تفكر في الزواج؟     8.

hangisi gelmelidir?

  الذي      A.

 التي B. اللاتي C. الذين D.

 

  1. أجَاءَ إثنا عشرَ  طالباً cümlesinde aşağıdakilerden hangisi murebdir?

  جاء       A.

 عشر  B. اثنا  C.

             D.      أ

 

  1. Aşağıdaki altı çizili kelimelerden hangisinin irabı takdiri değildir?

   رأيت أبي A.   لن ندعو B.

 يخشى زيد C. مررت بالغازي D.ayetindeki altı çizili kelimelerin  وَضَرَبَ اللٰ هُ مَث لا           يقَرََْة  كَاَنتْ اٰمِنََة  مُطْمَئَِّنَّة  يأْتيهََا رِزْقَُهَا رَغَدًًا مِنْ كلِّ مكَانٍ      11.

irabları aşağıdakilerin hangisinde doğru sıralanmıştır?

 

  1. Hal-sıfat-fail
  2. Temyiz-sıfat-fail
  3. Hal-sıfat-kane’nin ismi
  4. Bedel-kane’nin haberi-fail

 

12. رفع الوزير يديه............للجمهور cümlesindeki boşluğa aşağıdakilerden hangisi getirilirse meful leh olur?

  تحَِّيَّة    A.

 محًِّيًيًا B. إحَْيَاء  C. حَََياة  D.

  cümlesi ile ilgili خيارُكم من ذك ركم بالله رؤيتُه، وزاد في علمكم منطقُه، ورغبكم في الآخرة عمل ه  13.

aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

 

  1. من haberdir.
  2. رؤية faildir.
  3. منطق müahhar mübtedadır.
  4. ذكّركم بالله رؤيته irabtan mahalli yoktur.

 

14. وَرِثَ fiilinin tekid-i nefy-i istikbalinin meçhul sîgası aşağıdakilerden hangisidir?

  لنْ يرِث  A.

 لا يرِث B. لنْ يورََث C. لمْ يورَث D.

 ayetindeki altı çizili kelimenin sarf açısından  وََنحْشُرُهُُمْ  يومَ الْقِيٰمََةِ  عَلٰٰى وُجُوهِهِمْ عُمْيًًا وَُبكًْمًا وصُمًًّّا  15.

türü nedir?

 

  1. Sıfatı müşebbehe
  2. İsmi tafdil
  3. İsmi tasğir
  4. İsmi meful

             

hadis-i şerifinde altı çizili fiiller  ”لاَ تبَاغَُضُوا وَلاَ تحاسَُدُوا وَلاَ تدَاَبُرُوا وكوُُنوا عِبادَ اللِه إخْوَاًًنا“       16.

kullanıldıkları babta hangi manayı ifade eder?

  التظاهر A.

 المشاركة B. المبالغة C. التكّلّف D.

 

  1. اَّتخذَ fiili aksâm-ı seb’anın hangi türüdür?

 

  1. Nakıs 
  2. Misal
  3. Muzaaf
  4. Mehmuz 

 

  1. Aşağıdaki kelimelerden hangisi masdar değildir?

  إقامة     A.  مُُِشاة   B.  جلْسََة         C. إنسانية           D.

 

  1. Aşağıdakilerin hangisinde (يسِْقِي) fiilinin ‘meçhul gaibe’ çekimi doğru verilmiştir?

  تسَْقَى  تسْقيانِِ  يسْقَيْنَ    A. تسَْقَى  تسْقََيان  يسْ  قونَ          B.

 تسَْقَى  تسْقََِيانِِ  يسْقَوْْنَ       C. تسَْقَى  تسْقَيان  يسْقَيْ ْنَ D.

 

  1. يرَضَى - رضِيَ fiilinin emri hazır müfred siğaları hangileridir?

   ارْْضَِ  - ارْضَِيْ    A.

 

C.

 ا رْضُِ -  ارْضِِي

D.

  ارْض – ارْضََيْ

 

 

 ارْض - ارْضِي     B.cümlesinin en uygun Türkçe  الفحم والبترول والماء والغاز الطبيعي هي المصادر الرئيسية المستخدمة في اليابان   21.

karşılığı aşağıdakilerden hangisidir?

 

  1. Japonya’daki temel kaynaklar arasında kömür, petrol, su ve doğalgaz yer almaktadır.
  2. Kömür, petrol, su ve doğalgaz Japonya’da kullanılan temel kaynaklardır. 
  3. Kömür, petrol, su ve doğalgaz Japonya’da en çok bulunan temel kaynaklardandır.  D.      Mermer, petrol, su ve oksijen Japonya’da kullanılan temel kaynaklardandır. 

 

22. “Günümüz alimleri, Biruni’nin üstünlüğünü kabul ettiler ve çeşitli ilim dallarında ortaya koymuş olduğu çalışmaları ve büyük eserleri takdir ettiler.” cümlesinin en uygun Arapça karşılığı aşağıdakilerden hangisidir. 

 

A.

 أدرك المتخصصون في العصر المنصرم إن العالم الشهير البيروني اّلّف ألوف كتب في مختلف المجالات

B.

 قدر العلماء الكبار في عصرنا فضل البيروني لأن له أعمال وآثار عظيمة في مختلف العلوم

C.

 العلماء يشهدون في الآونة الأخيرة تفوّق البيروني ويمجدونه من أعماله وآثاره العظيمة في مختلف العلوم

D.

 

 اعترف علماء عصرنا الحاضر بفضل البيروني وقدروا أعماله وآثاره العظيمة في مختلف العلوم

23 ve 24. soruları aşağıdaki parçaya göre cevaplayınız.

 

تُعرف مواقع التواصل الإجتماعي بأّنّها عبارة عن مجموعة من مواقع الويب والبرامج الإلكترونية التي تُتيح للأشخاص التواصل ومشاركة المعلومات على الإنترنت باستخدام جهاز كمبيوتر أو هاتف جوال، حيث يستطيع المستخدم نشر أفكاره ومشاركاته على الشبكات الافتراضية بسهولة لتصل إلى جميع المجتمعات، كما تسهّّل هذه المواقع بناء العلاقات بين المستخدمين والتواصل معهم ،وتمنح المجال للرد على الحوارات المختلفة والتفاعل معها، وتُعتبر أيضاً وسيلة   رائعة لتسويق المنتجات والسلع وعرض المبيعات.

 

23.

 Parçaya göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

  تعطي المنصات الإجتماعية المستخدمين فرصة مشاركة آرائهم     A.

                                                  تتحول هذه المواقع إلى مواقع البيع والشراء التي تُنتج بيد  المستخدمين أحيانا                                                                                               B.

                               للشبكات التواصلية الجوانب السلبية تؤثّر بنية المجتمع والمؤسسات التقليدية الخالدة                                                                                            C.

                                                                       تتبادل الآراء والأفكار والتجارب بطريقة الشبكات التواصلية سهولة D.

 

24.

Parçadaki altı çizili kelimelerin zıt anlamlıları aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru olarak sıralanmıştır?

  تمكن - الواقعية - تعطي - مميزة    A.

                                                                                                                                      تحرم - الواقعية - تمنع - قبيحة B.

 تسد - الحقيقة - تأتي - مؤجرة       C. تمكن - الواقعية - حرمان - جميلة          D.

 

 

cümlesinde altı çizili kelimenin anlamlısı   يستطيع الإنسان أن يعرف مدى طرد البلد لعلمائه أو استقطابهم                                                                                                                                                          25.

aşağıdakilerden hangisidir.

  اجتذاب A.

                                                                                                                                                                                  امتناع   B.

                                                                                                                                                                                  تشمير   C.

                                                                                                                                                                               تقلّّص D.

 

  1. Aşağıdaki paragrafta anlam bütünlüğünü bozan cümle hangisidir?

 

)I( هجرة العلماء ليست وليدة هذا العصر فالعلماء منذ القدم يهاجرون ويبحثون عن مراكز العلم )II( إلا أنها كانت في أغلبها بل كلها داخل الوطن الإسلامي نفسه ينتقل العالم من جزء منه إلى اخر بخلاف ما عليه الهجرات في هذا العصر)III( حيث أصبح العلماء يتركون أوطانهم إلى خارجها خاصة إلى الغرب )IV( ضيق العيش والتماس الرزق ظاهرة قديمة لعامة الناس

  1. I
  2. II
  3. III
  4. IV

 

  1. Aşağıdaki cümleyi anlamca tamamlayan en uygun seçenek hangisidir?

 

تصدر تحدي "ُمُومو" عناوين الصحف العالمية العام الماضي بعدما ظهرت هذه الشخصية المرعبة في فيديوهات تستهدف الأطفال على الإنترنت،.........................

  تطور هذه اللعبة الإلكترونية مواهب الأطفال في سن المدرسة وتلائمهم في مسارهم التعليمي   A.

                    في عالم الحاسوب الهوايات والأنشطة الترفيهية المختلفة على حسب مواقف وآراء وفروق الفرد         B.

                                                                                                    وتدعوهم للقيام بأعمال خطيرة قد تؤدي للإنتحار     C.

                                              مومو لعبة من الألعاب الشعبية التى تعرف من قبل الأطفال في العديد من البلدان           D.

 

cümlesinde  أتى رجل إلى إبراهيم بن أدهم  فقال إن  مسرف ..... نفسي فأعرض ...... ما يكون لها زاجرا و مستنقذا  28.

boş bırakılan yerlere aşağıdaki edatlardan hangisinin gelmesi uygundur?

  على - عليّ     A.

 

 عن - عنها  B.

 على - مني  C.

 

 فوق - لي  D.

 

 

             

29.     Aşağıdaki paragrafta anlam bütünlüğünü bozan cümle hangisidir?

 

(I) اهتمّ محمد الفاتح اهتماماً كبيراً بالجيش، وأمّدّه بالقوى البشرّيّة ، حتى وصل تعداد الجيش أنذاك إلى ربع مليون مجاهد تدرّّبوا على مختلف فنون القتال، (II) تعلم السلطان الفاتح من علماء عصره ست لغات مختلفة  (III) فكان يزرع فيهم الهمّّة، والروح المعنوية العالية، فيذكّّرهم دوماً بحديث رسول الله -عليه الصلاة والسلام- عن فتح القسطنطينية، (IV) وُُيذكر أنّ وجود ثلّّة من

العلماء بين المجاهدين أسهم إسهاماً كبيراً في الإعداد المعنوي للجيش

  1. I
  2. II
  3. III
  4. IV

 

  1. Aşağıdaki karşılıklı konuşmada boş bırakılan yere hangisinin gelmesi uygundur?

 

علي: انا منزعج من الذين يخّمّسون السيارات في الشوارع ويضرونهم ويضرون غيرهم ولا يحترمون حقوق السائقين ولا المشاة 

منير: ما يجب على من شاهد الحوادث التخميسية علي: على الناس أن يخبروا المسؤولين بالذين يلقون حياة الناس إلى الخطر منير...............................................................:

                                                يطلع المسؤولون على هذه الحركات من كامرات الشوارع وما لنا من هذا الأمر!   A.

                                                                   إذا كنا متنبهين في هذا الأمر لعله يتم تقليل مثل هذه المناظر الخطيرة B.

                                                                                                  على رسلك ما الدوافع التى تسوقك إلى إخبار هؤلاء C.

                                                                                       دع السواق المتهورين يسوقون ما يشاؤون هم أهل الدقة      D.

 

  1. Cebriyye mezhebi ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

 

  1. Allah’ın kelam sıfatı hadistir. O yüzden Kur’an-ı Kerim mahlûktur.
  2. İman Allah’ı bilmek, küfür ise O’nu bilmemektir. 
  3. Cebr düşüncesini sistematik hale getiren kişi Cehm b. Safvan’dır.
  4. İslam düşüncesinde cebri fikirleri ilk dile getiren Ma’bed el-Cüheni’dir. 

 

  1. İmanın artıp eksilmesi tartışmasıyla ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

 

  1. Mürcieye göre imanda artma ve eksilme söz konusu değildir. 
  2. Haricilerin genel görüşüne göre iman ne artar ne eksilir. 
  3. Ebu Hanife’ye göre müminlerin imanı artıp eksilmez. D.        Mutezileye göre iman artar ve eksilir. 

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi vacib varlıkla ilgili doğru bir bilgi değildir?

 

  1. Varlığına yokluk sebkat etmemiştir. 
  2. Cevher ve arazlardan mürekkep değildir. 
  3. Zorunlu durumlarda değişime mahal olur. 
  4. Var olmak için herhangi bir müessire muhtaç değildir.

             

  1. İstidlali bilgi ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

 

  1. Delillendirme yaparak, tecrübe ile elde edilmesi mümkün olan bilgilerdir.  
  2. Düşünme veya akıl yürütme yolları ile elde edilmesi mümkün olmayan bilgi türüdür. 
  3. Fıtri olarak aklın çok basit bir kıyasla ulaştığı bilgilerdir.  
  4. Batı felsefesinde istidlali bilginin karşılığı olarak apriori bilgi kavramı kullanılmaktadır.

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi Matüridi kelamcısı değildir?

 

  1. Siracuddin el-Ûşi
  2. Nureddin es-Sabuni
  3. Ebu’l-Berekat en-Nesefi
  4. Seyyid Şerif Cürcani 

 

  1. Aşağıdaki eser-müellif eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?

 

  1. Gazali, el-İktisad fi’l-itikad
  2. Şehristani, el-Milel ve’n-Nihal
  3. Fahreddin er-Razi, Esasü’t-Takdis fi Usuli’l-Kelam
  4. Kemaleddin el-Beyadi, el-Kasidetu’n-Nuniyye

 

  1. Kelamcıların, bilginin insan için imkânını ifade eden “Eşyanın hakikati sabittir” şeklindeki yaklaşımı; objektif bilginin imkânından kuşku duyan veya tamamen imkânsız gören, insan aklının Tanrı ve evren hakkındaki mutlak gerçeği bilemeyeceğini ileri süren inkârcı akımlardan hangisinin doğrudan karşısında yer almaktadır?

 

  1. Darwinizm
  2. Agnostisizm
  3. Rasyonalizm 
  4. Egzistansiyalizm

 

  1. İntihar etmek kaderde varsa, intihar eden kişi niçin günah işlemiş oluyor ve sorumlu tutuluyor?” şeklindeki bir soruya ikna amaçlı verilebilecek en uygun cevap aşağıdakilerden hangisidir? 

 

  1. Kader haktır ve insanın Allah’ın ezelde yazdığı şeyden kaçması mümkün değildir. 
  2. İntihar kişinin kendi hayatına bilerek son vermesi olduğundan dinimizde çok büyük bir günahtır.
  3. İntihar eden kişi, kaderinde var olan ölüm fiilini icra ettiği için değil, aksine Allah’ın yasakladığı bir biçimde ölümüne yol açtığı için sorumludur. 
  4. Allah’ın mutlak bilgisi, intihar eden kişinin intihar ederek öleceğini de bilmesini gerektirir.             
  1. Esas itibariyle Hinduizm’in temel öğretilerinden biri ve Nirvana’ya ulaşma amacıyla yapılan dinî bir egzersiz olup, temelindeki Hindu inancından söz edilmeden güya insanlara yaşadığı sıkıntı ve stresten kurtulup ruh dinginliğine ve mutluluğa erebilecekleri bir kurtuluş reçetesi gibi sunulan uygulama aşağıdakilerden hangisidir?

 

  1. Yoga
  2. Tenasüh
  3. Reiki 
  4. Reenkarnasyon 

 

  1. “Eğer varoluş, iddia edildiği gibi büyük patlama ile gerçekleştiyse, bunun titizlikle seçilmiş ve planlanmış olması gerekiyor. Bu ince planı yapan, kastı ortaya koyan ve mevcudatın olduğu şekliyle meydana gelişini planlayan yüce bir yaratıcıdan başkası olamaz. Canlılar âleminden cansızlara, makro âlemden mikro âleme ilerledikçe varlıklar basitleşmiyor aksine karmaşıklaşıyor. Hücrede, hücrenin kısımlarında ve bütün bunların birbirleriyle münasebetlerinde düzen artıyor ve tesadüf kesin olarak ortadan kalkıyor” ifadeleri öncelikle aşağıdaki inkârcı akımlardan hangisine karşı söylenmiştir?

 

  1. Hiçbir ahlâkî, siyasî ve dinî değeri kabul etmeyen Nihilizme
  2. Maddeyi ezelî kabul edip onu varlığın ve düşüncenin merkezine yerleştiren ve maddî âlemin ötesinde herhangi bir varlık alanı tanımayan Materyalizme 
  3. Bilginin kaynağını yalnızca deney ve tecrübe ile sınırlayan ve metafizikle dinî bilgiyi geçersiz sayan Pozitivizme
  4. Tanrı’nın varlığını ve âlemin ilk sebebi olduğunu kabul etmekle birlikte nübüvveti şüphe ile karşılayan veya inkâr eden Deizme

 

  1. Tasavvuf ilmiyle kelam ilminin bilgi anlayışlarıyla ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi söylenemez?

 

  1. Kelam, bilginin kaynaklarını akıl, duyular ve haber olarak tespit etmiştir.
  2. Tasavvuf, keşif, ilham ve manevi tecrübeyi tek bilgi kaynağı olarak görmüştür.
  3. Tasavvufî bilgi, kalbin Allah’ın nuruyla aydınlanması ve Allah’ın lütfu olarak kabul edilmiştir.
  4. Kelam, keşif, ilham gibi unsurları sübjektif nitelik taşımaları sebebiyle bilgi kaynağı olarak görmemiştir. 

 

  1. “Haram ve günah olup olmadığı şüpheli hususlardan özenle kaçınıp helâl ve mubahların bir kısmından feragat etmek” anlamında kullanılan tasavvufî terim aşağıdakilerden hangisidir?

 

  1. Rıza
  2. Vecd 
  3. Vera
  4. İsar

             

  1. Aşağıda verilen bilgiler tasavvuf tarihi ile ilgili hangi döneme aittir?

 

  • Tasavvuf bu dönemde kurumsallaşmıştır. 
  • Hicri II. asrın sonundan tarikatların zuhur ettiği devre kadar olan bir dönemdir.        Cüneyd-i Bağdadî, Bâyezîd-i Bistâmî gibi büyük mutasavvıflar bu dönemde yetişmiştir.

 

  1. Zühd Dönemi 
  2. Tekke Dönemi
  3. Tarikatlar Dönemi
  4. Tasavvuf Dönemi

 

  1. Mecelle’nin akabinde İslam hukukuna dayalı ikinci bir kanun olarak 1917 yılında yürürlüğe giren Hukuk-ı Aile Kararnamesi’nin, dayandığı kaynaklar açısından, ilk kanun olan Mecelle’den farklı bir nitelik taşıdığı bilinmektedir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi bu kanunun dikkat çekici özelliklerinden biri olarak değerlendirilebilir?

 

  1. Hanefilerin dışındaki mezheplerin içtihatlarından da yararlanılması
  2. Miras hukuku ile ilgili hükümleri düzenlemesi
  3. İbadetlerle ilgili mezhebî farklılıklara dikkat çekilmiş olması
  4. Aile hukuku alanında yazılmış ilk müdellel ve kapsamlı çalışma olması

 

  1. Sahabe dönemi hukukçularının görüş birliğine ulaştıkları konuların yanı sıra bazı meselelerde ihtilafa düştükleri de bilinmektedir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi bu görüş ayrılıklarının sebeplerinden biri değildir?

 

  1. Sahabilerin ayetlerin sübutunun kat’iliği konusunda genel olarak farklı düşünmeleri
  2. Her sahabinin hukuki melekesinin farklı olması
  3. Sahabilerin sünnet konusundaki birikiminin aynı seviyede olmaması
  4. Kur’ân ve Sünnet naslarının delalet açısından, her zaman aynı kesinliğe sahip olmaması

 

  1. “Kişinin, hak ve borç doğuran hukuki muameleler yapabilme ehliyetidir” şeklinde tanımı verilen kavram aşağıdakilerden hangisidir?

 

  1. Vucûb ehliyeti
  2. Eda ehliyeti
  3. Hak ehliyeti
  4. Ceza ehliyeti

 

  1. Herhangi bir devirde bütün Müslüman ülkelerde halkın bir davranışı veya bir lafzın hususi bir manada kullanılmasını adet haline getirmeleri olarak tanımlanan örf çeşidi aşağıdakilerden hangisidir?

 

  1. Kavli Örf
  2. Ameli Örf
  3. Mürsel Örf
  4. Umumi Örf

             

  1. İslam hukukundaki yerleşik kaideye göre, ücretle herkese iş yapan terzi ve marangoz gibi meslek sahipleri nezdinde bulunan ve başkasına ait olan mallar emanet hükmünde olup bu meslek sahiplerinin bir kastı ve kusuru olmadan bu malların dükkânda zarar görmesi veya helak olması durumunda dükkân sahipleri bunları tazminle yükümlü olmazlar. Ancak dükkân sahiplerinin kasıt ve kusurlarının bulunmadığını ispatlayamamaları halinde kaybolan veya zarar gören malları tazmin etmekle yükümlü tutulmaları hangi tür istihsan örneğidir?

 

  1. Zaruret sebebiyle istihsan
  2. Örf sebebiyle istihsan
  3. Maslahat sebebiyle istihsan
  4. İcma sebebiyle istihsan

 

  1. “A şahsı kendisine ait tapulu mülkünde sulama amaçlı bir kuyu açtırmış ve gerekli güvenlik önlemlerini de almıştır. B şahsının kuzusu komşu bahçede bulunan bu su kuyusuna düşerek telef olmuştur. Bunun üzerine B şahsı kuzusunun tazmin edilmesini talep etmiş, A şahsı da haklı olarak talebin yersiz olduğunu, tazmin yükümlülüğünün olmadığını beyan ederek tazminden imtina etmiş ve hâkim de bu yönde karar vermiştir.”  Konunun çözümünde aşağıdaki hangi kaideden yararlanılmıştır?

  الأجر والضمان لا يجتمعان    A.

                                                                                                                                          الجواز الشرعي ينافي الضمان  B.

                                                                                                                                          المباشر ضامن وإن لم يتعمد  C.

                                                                                                                                                        جناية العجماء جبار  D.

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi İmam Muhammed’e nispet edilen ve “Zahiru’r-Rivaye” adıyla bilinen eserlerden biri değildir?

 

  1. Ziyadatü’z-ziyadat
  2. Camiu’l-kebir
  3. Siyerü’l-kebir
  4. Asl

 

  1. Hanefi hukukçular arasında Mütûn-ı Erbaa adıyla anılan eserler muteber kabul edilmiştir. Aşağıdaki eserlerden hangisi bunlardan biri değildir?

 

  1. Mevsılî, el-Muhtâr 
  2. Tacüşşerîa, el-Vikâye
  3. Merğînânî, el-Hidâye
  4. Nesefî, Kenzü’d-Dekâik

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi teyemmümü mubah kılan bir mazeret olarak kabul edilemez?

 

  1. Abdeste yetecek suyun bulunmaması 
  2. Parayla su satın alma imkânının olmayışı 
  3. Suyu elde etme araç ve gerecinin bulunmayışı 
  4. Abdest alma durumunda kişinin soğuktan üşüyecek olması

             

  1. “Düzenli olarak altı gün âdet gören, daha sonraki ayda altıncı günün bitiminde kanaması devam eden ve bu süre on iki güne ulaşan bir kadının” durumuyla ilgili, Hanefîlere göre aşağıdaki hükümlerden hangisi doğrudur? 

 

  1. İlk altı gün adet, son altı gün istihazedir.
  2. İlk on gün adet son iki gün istihazedir.
  3. On iki günün tamamı istihazedir. D.      On iki günün tamamı adettir.

 

  1. “İmamla birlikte namaza başlayan bir kimsenin abdesti üçüncü rekâtta bozulsa, abdest aldıktan sonra dördüncü rekâtta imama yetişse, önce kıraatsız olarak üçüncü rekâtı kılar. Bundan sonra imama uyar ve dördüncü rekâtı kılarak selâm verir.”  Bu meselede kendisinden bahsedilen kişi aşağıdakilerden hangisiyle tanımlanır?

 

  1. Müdrik
  2. Mesbûk
  3. Lâhik
  4. Muîd

 

  1. Şafi mezhebine göre zekatla ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

 

  1. Ziynet eşyasından zekat verilmez. 
  2. Zekat hesaplanırken borçlar düşülmez.
  3. Sıvı madenlerden zekat verilmez.
  4. Zekatta havelanü’l-havl şartı aranmaz. 

 

  1. Aşağıdaki hükümlerin hangisi Hanefîlere göre oruca niyet etmekle alakalı doğru bir bilgidir? 

 

  1. Kaza orucuna kaba kuşluğa kadar niyet edilebilir.
  2. Nafile oruca zevale kadar niyet edilebilir.
  3. Ramazan orucuna en geç imsake kadar niyetlenmek gerekir. 
  4. Muayyen olan nezir orucuna geceden niyetlenmek şarttır.

 

  1. Mikat mahalli ile ilgili aşağıdaki hükümlerden hangisi yanlıştır?

 

  1. Harem bölgesinde bulunan kimseler ister Mekkeli isterse uzaklardan gelenlerden olsun, Hill bölgesine gittiklerinde, Harem bölgesine ihramsız dönebilirler.
  2. Bütün mezheplere göre, her ne maksatla olursa olsun uzaklardan gelip de doğrudan Harem bölgesine gidecek olan Afakilerin, mîkât sınırını geçmeden ihrama girmeleri gerekir.
  3. Medine ziyaretini hacdan önce yapmak üzere mîkât bölgesi içindeki bir havalimanına inen kişilerin mikat sınırını geçerken ihramlı geçmelerine gerek yoktur.
  4. Doğrudan Harem bölgesine gitme kastı olmaksızın Hill bölgesindeki herhangi bir yere gidecek olan Âfâkilerin, mîkât sınırını ihramlı geçmeleri gerekmez. 

             

  1. Aşağıdakilerden hangisi geçerli bir adak olarak kabul edilebilir? 

 

  1. Abdest almayı adamak
  2. Camiye girmeyi adamak
  3. Namaz kılmayı adamak
  4. Cami yaptırmayı adamak

 

  1. “Bir bölgede herhangi bir namazın vakti gerçekleşmiyorsa, o namazın vakti takdir edilir.” Aşağıdaki bölgelerden hangisi, takdir etmede Başkanlığımızın bastırdığı takvimlerde esas alınmaktadır? 

 

  1. Namaz vakitlerinin oluştuğu en yakın bölge
  2. Okyanuslarla kaplı ölü bölgeler 
  3. Mekke-i Mükerreme
  4. Greenwich bölgesi

 

  1. “Makine, teçhizat, taşıt ve benzeri malların, bu mallara ihtiyaç duyan müteşebbislere bir kira sözleşmesi çerçevesinde kiralanmasını, kira süresi bitiminde de önceden belirlenen fiyat karşılığında satışını esas alan bir yöntemdir” şeklinde tanımlanan ve fıkhen meşru kabul edilen günümüz finans modeli aşağıdakilerden hangisidir? 

 

  1. Sukuk 
  2. Leasing
  3. Foreks 
  4. Teverrük

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi organ ve doku naklinde aranan şartlardan biri değildir?

 

  1. Hastanın hayatını veya hayatî bir uzvunu kurtarmak için, bundan başka çaresi olmadığının, meslekî ehliyet ve dürüstlüğüne güvenilen bir tabip tarafından tespit edilmesi 
  2. Kalp gibi hayati önem taşıyan organ alındığında kişinin ölmüş olması 
  3. Organ veya dokusu alınacak kişinin sağlığında buna izin vermiş olması veya hayatta iken aksine bir beyanı olmamak şartıyla, yakınlarının rızasının sağlanması
  4. Alınacak organ veya doku karşılığının, bilirkişiler tarafından yapılacak bir takdir ile (hükümet-i adl) ödenmesi

 

  1. “Kaybolup da kendisinden haber alınamayan, yeri ve hayatta olup olmadığı bilinmeyen kişiye “mefkûd” denilir. Kocasından dört yıl veya daha fazla haber alamayan kadın, boşanmak üzere mahkemeye başvurabilir. Mahkemenin boşaması halinde vefat iddeti bekledikten sonra başka biriyle evlenebilir” görüşü aşağıdaki mezheplerden hangisine aittir?

 

  1. Şafii
  2. Zahiri
  3. Maliki 
  4. Hanbeli

             

  1. Tecvid ilmine göre “işmam”ın tarifi hangi seçenekte verilmiştir?

 

  1. Harekeyi hafif bir sesle okumaktır.
  2. Sükundan sonra dammeye işaretle dudakları ileriye doğru toplamaktır.
  3. Sesin dil ile damak arasında yayılmasıdır.
  4. Harfleri telaffuz ederken dilin yukarıya veya geriye meyletmesidir.

  يا اُّيَهَا اَّلذينَ اٰمَُنُوا اَّنَمَا الْخَمْرُ  وَالْمَيسِرُ وَالْاَنْصَابُ وَالْاَز َلامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبوهُ لعلكُمْ تفلِ ُحُونَ  64.

Bu ayetteki altı çizili kelimelerin Türkçe karşılığı hangi seçenekte doğru sıralanmıştır?

 

  1. Kolaylık- Nesepler- Karanlıklar
  2. İçki- Dikili taşlar- Zulümler
  3. Sol el- Nasipler- Zulümler
  4. Kumar- Dikili taşlar- Fal okları

 aşağıdakilerden  اَّلَّذِ ينَ ينْفِقُونَ ِفِي السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعافِينَ عَنِ الَّناسِ وَ اللٰ هُ يحِبُّ الْمُحْسِِنِ ينَ 65.

hangisi müminlerin bu ayette doğrudan belirtilen özelliklerinden değildir?

 

  1. Takva sahibi olmak
  2. Affedici olmak
  3. İnfakta bulunmak
  4. Öfkeyi yenmek

 

 Aşağıdaki ayetlerden hangisi konusu itibariyle diğerlerinden farklıdır? 66.  ق لْ إِن ك نُتمْ تحُِّبوِنَ اللّهَِ فَاَِّتِبعُوِنِي يِحِِْبْبْك مُ اِللّهُ وََيغْفِرْ َل كِْمْ  ذُنوَب كمْ واللهُ غَف ورٌ رحِ ِيمٌ A.

 يَا أيهََا الَّنبيُّ اَّتق اللَّهَ وََلَا تطع الْكَافرينَاْلكَافِرِينَ وَالْمُنافقَينَ إنَّ اللَّهَ كَانَ عَليمًًا حَكيمًًا    B. وَمََا آَتَاك مُ الرَّسُُول  فَُِخُِ ذوهُ وَمََا نهََا كمْ عَنْهُ فَانَتُهُوا وَاَّت قوا اللََّهَ إنَّ اللَّهَ شَدِيِدُ الْعِقََِابِ  C. مَنْ يطع الرَّسُولَ فَقَدْ اطَاعَ اللَه وَمَنْ توَََّّلى فَمََا ارْسَلَْناكَ عَلَيْهمْ حَفِيظ ا D.

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi tefsir ilminde öne çıkan tabiin âlimlerinden biri değildir?

 

  1. Mücahid 
  2. İkrime
  3. Ubey b. Ka’b
  4. Katade b. Di’âme

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi وَاللَ يلِ إذَا يغَْشَى ayetinin tefsiri olmaya daha uygundur?

  تِبعَهََا طاِلعًًا عِنْْد غ رُوبَهَِا   A.

 

 بِظبِظ لْمَتْلمَتِهِه ك لّ مََا بيْن السَّمَاء وَالأرْ ض  B.

 اجَْتمَعَ وََتمَّ نوِرُُهُ وَذَِلكَ فِِي الِلََّياِلِي الِْبِيضِ          C.

 

 امَْتدَّت حَََّّتى تصِير نهَارًًا  بِّينا    D.

 

             

  1. Aşağıda sıralanan hususlar birlikte değerlendirildiğinde Kur’an’ın hangi özelliğine işaret edilmektedir?

 

  • Müslümanlara kolaylık sağlanması     
  • İlk muhatapların ezberleme ve anlamalarını kolaylaştırma   
  • Hz. Peygamber’e sorulan hususların cevabının Kur’an diliyle verilmesi
  • Müslümanların zaman zaman inen ayetlerle cesaretinin artırılması ve teselli edilmesi 

 

  1. Kur’an’da kıssaların yer alması
  2. Kur’an’ın i’cazı
  3. Kur’an’ın tedricen indirilmesi
  4. Kur’an’da tekrarların yer alması

 

  1. Aşağıdaki tefsirlerden hangisi yöntem itibariyle diğerlerinden farklıdır?

 

  1. Tantavi Cevheri, el-Cevâhir fi Tefsiri’l-Kur’ân
  2. Tusteri, Tefsiru’l-Kur’âni’l-Azîm
  3. Sülemi, Hakâiku’t-Tefsir
  4. Kuşeyri, Letâifu’l-İşârât

 

  1. Aşağıdaki müellif-eser eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?

 

  1. Kasımî, Mehâsinu’t-Te’vîl 
  2. Ebû Hayyan, el-Bahru’l-Muhît
  3. İbn Kesir, Tefsiru’l-Kur’âni’l-Azîm
  4. Nesefî, Envâru’t-Tenzîl ve Esrâru’t-Te’vîl

 

  1. Kur’an’daki ayet sayısıyla ilgili farklı rakamların zikredilmesinin sebepleriyle alakalı aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

 

  1. Besmelenin ayet sayılıp sayılmaması
  2. Mensuh ayetlerin bulunması
  3. Mukattaa harfleriyle ilgili yaklaşımlar
  4. Ayetlerin bölünmesiyle ilgili farklı yaklaşımlar

 

  1. “Herhangi bir konuyu, Kur’an’ın bütünlüğü içerisinde ele alıp, ister aynı, isterse değişik sûrelerde olsun konuyu uzaktan ve yakından ilgilendiren tüm ayetleri toplayarak mümkün mertebe nüzûl sırasını göz önünde bulundurmak suretiyle tefsir etmektir.” Hakkında bilgi verilen tefsir çeşidi aşağıdakilerden hangisidir?

 

  1. Mevzûî Tefsir
  2. Edebi Tefsir
  3. Tahlili Tefsir
  4. İlmi Tefsir

             

  1. Kur’an-ı Kerim’de kendi ismiyle veya ne olduğunu ortaya koyan bir kelimeyle

belirtilmeyip, bunların yerine kullanılan zamir, işaret isimleri, zaman ve mekân isimleri gibi kapalı kelime ve ifadeleri açıklamaya çalışan Kur’an ilmine ne ad verilir?

 

  1. Mübhemâtü’l-Kur’ân
  2. Müşkilü’l- Kur’ân
  3. Garîbü’l- Kur’ân
  4. Emsâlü’l- Kur’ân

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi “kalkale”ye örnek olarak verilebilir?

  لئنْ بسطْْتَ      A. اَلمْ نخْْل ْقْك مْ             B. يدُْعُو ثُ بورًا         C. ارْكَبْ مَعنَا    D.

 

  1. İbn Salâh’ın, hadis usulü ilmiyle ilgili kaleme aldığı Ulûmu’l-Hadis (Mukaddime) isimli eseri vazgeçilmez usûl kaynakları arasında yer almaktadır. İbn Salah’ın bu eseri alandaki çalışmaların yegâne kaynağı olmuş ve sonraki usûl yazarları onun eserini esas almıştır.  Aşağıdakilerden hangisi İbn Salah’ın bu kitabını esas alarak yazılan eserlerden biridir?

 

  1. Fethu’l-Muğîs
  2. Nuhbetü’l-Fiker
  3. Ma’rifetu Ulûmi’l-Hadîs
  4. el-Kifâye fî İlmi’r-Rivâye

 

  1. Türkiye’de hadis alanında gerçekleştirilen çalışmalar öncelikle tercüme faaliyeti olarak başlamıştır. 1967 sonrası temel kaynakların tercümesine yönelinmiş, 1980 sonrası ise bu alanda altın çağ yaşanmış, hemen hemen bütün klasikler Türkçe’ye kazandırılmıştır. Daha sonra tercüme faaliyeti alan itibariyle de genişlemiş, tarih, usûl vb. konularda birçok önemli çalışma Türkçe’ye çevrilmiştir. Aşağıdakilerden hangisi hadis tarihi ve usûlü alanında tercüme edilen eserlerden biridir?

 

  1. İbn Hacer, Bulûğu’l-Merâm min Edilleti'l-Ahkâm
  2. Kettânî, Risâletü’l-Müstatrafe
  3. Kâsımî, Kava’idü’t-Tahdîs min Funûni Mustalahi'l-Hadis
  4. Subhi Salih, Ulumü'l-Hadis ve Mustalahuhu 

 

  1. Hadisleri aslına uygun olarak nakledebilmek, sahihi ile zayıfını birbirinden ayırmak için ihtiyaç duyulan kurallar ve bunlarla ilgili ıstılahlardan bahseden ilme hadis usulü denir. Aşağıdakilerden hangisi hadis usulünün konusu değildir?

 

  1. Râvi-Mervi
  2. Cerh-Ta’dil
  3. Hazr-İbaha
  4. Mütabi-Şahid

             

عَنْ مَالِكٍ  عَنْ زيْدِ بْنِ أسلََمَ عََِنْ  عَ َطَاءِ بْنِ يَ َسَار  أنَّ رسُولَ اللهِ صََّلَّى اللَّ هُ علَيهِ وَسَلمَ قالَ إنَّ شدةَ الحرِّ منْ فَيحِ جَهََّنمَ فإِذَا 79. اشْتَدَّ الْحَرُّ فَأَبْردُُوا عَنْ الص ََّلَاة

             Tabiinden rivayet edilen bu hadis e, senedin ittisali açısından ne ad verilir?

  1. Mürsel
  2. Muallak
  3. Mu’dal
  4. Maktu

 

  1. Aşağıdaki ifadelerle rivayet edilen hadislerin çeşidi hangi seçenekte doğru sıralanmıştır?

 

  • نهِينا عن كذا
  • فعلتُ بحضرة النبى كذا
  • قال رسول الله صلى الله عليه وسلم فيما يروى عن ربه
  • حدثنا رسول الله كذا
  • Hükmen Merfu, Merfu, Kutsi, Merfu   
  • Merfu, Hükmen Merfu, Kutsi, Mevkuf  
  • Mevkuf, Merfu, Kutsi, Merfu  
  • Hükmen Merfu, Mevkuf, Kutsi, Merfu    

 

  1. İlk dönem muhaddislerin aşağıda verilen ifadeleri hangi konuyla ilgilidir?

 

  • Muhammed b. Sîrîn (v.110): Bu ilim dindir, dininizi kimden aldığınıza dikkat edin.  İbn Şihâb ez-Zührî (v.124): Ey Şamlılar! Size ne oluyor ki hadislerinizi ipsiz, kulpsuz rivayet ediyorsunuz?
  • Şu’be b. Haccâc (v.160): İçinde “ahberanâ”, “haddesenâ” olmayan her hadis değersizdir.

 

  1. Hadiste yazılı rivayetin önemi
  2. İslam’ın ilme verdiği değer
  3. İsnadda sema ve kıraat metodunun önemi 
  4. Hadis rivayetinde isnadın önemi

 

  1. Hadislerin doğru anlaşılması ile ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?

 

  1. Metin tenkidi hadislerin doğru anlaşılmasını kolaylaştırır.
  2. Bir hadisin farklı rivayetleri, doğru anlaşılmasını engeller. 
  3. Aynı konudaki hadislerin bütünlük içerisinde değerlendirilmesi gerekir. 
  4. Esbâb-ı vürûdi’l-hadîs, hadislerin doğru anlaşılmasını sağlayan ilimlerden biridir.

 

  1. Ebu Şame el-Makdîsî, sünnetin bağlayıcılığı hakkında görüş serdeden âlimlerden birisidir. Makdîsî Allah Resûlü'nün fillerini; imtisali, cibilli, hasâis ve beyânî gibi kısımlara ayırmıştır. Bu kavramlarla ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?

 

  1. Hasâis; Allah Resûlü’nün özellikle tavsiye ettiği fiillerdir.
  2. İmtisâli; Allah Resûlü’ne tabiiyyet sorumluluğu olan fiillerdir.
  3. Cibillî; Allah Resûlü’nün kasıtsız ve ıztırari olarak yaptığı fiillerdir.
  4. Beyânî; Allah Resûlü'nün mutlakı takyid için olan fiilleridir.
  1. Sahih bir hadisin yine sahih olan bir hadise görünürde veya gerçekte zıt görünmesinin sebeplerini araştıran ve bunu gidermenin yollarını inceleyen ilme muhtelifü’l-hadis denilmektedir. Muhtelifü’l-hadis ilmiyle ilgili aşağıdaki bilgilerden hangileri doğrudur?

 

I.Hadisler arasındaki ihtilafı giderme yolları konusunda muhaddisler farklı görüş belirtmişlerdir.

II.Bu ilimle ilgili ilk eser telif eden âlim İbn Kuteybe’dir.

III.Muhtelif hadisler meselesi, fıkhî mezheplerin teşekkülüne tesir etmiştir.

IV.Hadisler arasındaki tearuz çözülünceye kadar beklemeye tevakkuf denir. V.Diğer sahih hadislerle çelişkili olan hadise müstefiz denir.

 

  1. I, II, III
  2. II, IV, V
  3. I, III, IV
  4. II, III, V

 

  1. Aşağıdaki kavramlardan doğru olarak tanımlananlar hangi seçenekte bir arada verilmiştir?

 

I.Bâb: Hadis kitaplarında aynı konudaki hadislerin bir arada bulunduğu kitâb başlıklı ana bölümler içinde yer alan tâli bölümlere denir.

II.Lika: Ravi ile şeyhinin görüşmesi ve bir mecliste bir araya gelmelerine denir.

III.İmlâ: Muhaddisin hadislerini öğrencisine yazıp göndermesine denir. 

IV.Zabt: Hadisleri aradan uzun zaman geçtikten sonra bile işittiği şekilde ezberinde tutup

başkalarına rivayet edebilme yeteneğine denir. 

 

  1. II, IV  
  2. I, II, III
  3. I, III 
  4. I, II, IV

 

  1. Bir eserde Hz. Peygamber’e veya sonraki iki nesle isnad edilen rivayetlerin temel kaynaklardaki yerlerini göstermeye, bunların isnad ve sıhhat açısından durumuna işaret etmeye tahriç denir. Tahriç usulü hakkında aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

 

  1. Metinde geçen bir kelimeden rivayeti bulmak için miftah türü eserlere bakılır.
  2. Senedinden hareketle tahriç yapmak için rical kitaplarına bakmak gerekir.
  3. Rivayetin ilk kelimesi biliniyorsa Camiu's-Sağîr gibi eserlere bakılır. D.       Tahriç yapabilmek için hadisin sened ve metni birlikte mevcut olmalıdır.

                 

  1. “1875’te Afyonkarahisar’da dünyaya geldi. İlk tahsilini memleketinde tamamladıktan sonra İstanbul’a gitti ve Dârülfünûn-ı Şahâne’nin Ulûm-i Âliye-i Dîniyye şubesinden mezun oldu. 1934 yılında Babanzâde Ahmed Naim’in vefatı üzerine Tecrîdü’s-Sarîh’in tercüme ve şerhi görevini üstlenerek müsvedde halindeki III. cildi basıma hazırladı ve kalan kısmını da on yıl içinde tamamladı.” Hakkında bilgi verilen âlim aşağıdakilerden hangisidir?

 

  1. Kâmil Miras
  2. Talat Koçyiğit
  3. Mehmed Sofuoğlu
  4. Ahmed Muhtar Büyükçınar

 

  1. Aşağıdaki hadis-i şerif ile ilgili hangisi söylenemez?

 

مََثلي كَمََثلِ رَجُلٍ اسَْتوْقَدَ ناًرًا فَلَمََّّا أضاءتْ مَا حولهَا جعلَ الفرَاشُ وهذِهِ الدوَابُّ اَّلتي في النارِ يقعنَ فيهَا وَجعلَ يحجزهنَّ ويغلبنهُ

فََيَتقَحَّمْنَ فِيهََا قَالَ فذلكم مََثلي وَمَث ل كمْ أَنَا آخِذٌ بحُجَزِ كمْ عَنِ الَّنارِ هَ لمَّ عَنِ الَّنارِ هَ َلمَّ عَنِ الَّنارِ فََتغْلُُِبون ي تقَحَّمُونَ فِيهََا  

 

  1. Kur’an-ı Kerim’de Peygamberimiz için ifade edilen “nezîr” vasfına işaret edilmektedir.
  2. Hz. Peygamber müminlere karşı çok merhametlidir.
  3. Hz. Peygamber önceki kavimlerin başına gelen felaketlere dikkat çekmektedir.  D. Dinin belirlemiş olduğu sınırları aşmanın cezası cehennemdir.

 

  1. Aşağıdaki hadis-i şerif Hz. Peygamber’in hangi özelliğinden bahsetmektedir?

 

كَانَ رَسُُول  اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ليْسَ بالطَّوِِيلِ  الَْبائ ِنِ وَلاَ بالقصِيرِ وليْسَ  بالأبيضِ الأَمهقِ وَلاَ  بالآدَمِ  وَلاَ بالجَعْدِ القططِ وَلاَ  بالسبِطِ  بعثهُ اللهُ علَى رأْسِ أربعِينَ سنَة  فَأَقامَ بمَكَّةَ  عشْرَ سنينَ وبالْمدينَةِ  عَشرَ سنينَ وتوَفَّاهُ اللهُ علَى رأسِ ستينَ سََنَة  وََليْسَ فِِى رَأْسِِهِ  وَِلحَْيِتِهِ  عِشْ ُرُونَ شَعْ َرَة بيْضََاءَ .

  1. Ahlakı
  2. Şemâili
  3. Fezaili 
  4. Mucizesi

 

  1. Aşağıdaki hadis-i şerif hakkında hangisi söylenemez?

 قِيلَ لرَسولِ اللهِ صَِّلى اللهُ عليْهِ وَِسَلمَ: أيُّ الناسِ أفضَل  ؟ قالَ: " ك لُّ مَخْمُُومِ الْقَلْبِ صَدُوقِ الِّلسَانِ" قََا لوا: صَدُوقُ الِّلسَانِ نعْرِِف هُ

فَمََا مَخْمُومُ الْقَلْب قَالَ: " هُوَ الَّتقيُّ الَّنقيُّ لا إثْمَ ففِيهِيه وََلَا بغْيَ وََلَا غلَّغِلَّ وََلَا حَسَدَ "  

 

  1. Doğru sözlü olmak faziletli kişilerin özelliklerindendir.
  2. Kalp temizliği inanç, ahlak ve amelle bağlantılıdır.
  3. Haddi aşmak ve ihanet, faziletli olmaya manidir.
  4. İnsanların hatalarını görmemek kalp temizliğinin esasıdır.

             

  1. Aşağıdaki olayların kronolojik sıralaması hangi seçenekte doğru verilmiştir?

 

  1. Birinci Akabe Biatı
  2. Hz. Peygamber’in Ficar Savaşlarına katılması
  3. Hz. Peygamber’in Kâbe hakemliği
  4. Hz. Peygamber’in Taif yolculuğu

 

  1. II-III-IV-I
  2. III-II-I-IV
  3. II-III-I-IV D. III-II-IV-I

 

  1. Yahudilerin Babil sürgününden sonra, Hz. Musa’ya indirilen Tevrat’ın tamamen kaybolduğu ve unutulduğu bir zamanda, 40 gün inzivaya çekilen ve ardından Tevrat’ı Tanrının kendisine yeniden yazdırdığını söyleyerek elinde bir kitapla dönen, günümüz Yahudiliğinin kurucusu aşağıdakilerden hangisidir?

 

  1. Yuşa
  2. Meymun
  3. Salamon
  4. Ezra

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi Kur’an-ı Kerim’in Hristiyanlara yönelik eleştirilerinden biri değildir?

 

  1. Allah’a oğul isnat etmişlerdir.
  2. Peygamberlerini öldürmüşlerdir.
  3. Din adamlarını rab edinmişlerdir.
  4. Allah üç ilahtan biridir demişlerdir.

 

  1. Kutsal kitaba yönelişi savunarak Kitab-ı Mukaddes’in tamamını kabul etmekle beraber ilham kaynağı olarak İncil’e yoğunlaşırlar. Amerika’daki Hristiyan toplumun en radikal kanadını oluşturup Mesih’in gelmesi için Yahudilerin büyük İsrail’i kurması gerektiğine inanırlar. Ezoterik ve masonik yapılarla olan ilişkileriyle dikkat çeken bu akım aşağıdakilerden hangisidir?

 

  1. Sabetayistler
  2. Adventistler
  3. Evanjelistler
  4. Yehova Şahitleri

 

  1. Mekke’nin fethi ile ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?

 

  1. Fetih yaz mevsiminde ve Zilkade ayında gerçekleştirilmiştir. 
  2. Müşriklerin Hudeybiye Antlaşmasını bozmaları üzerine fetih hazırlıkları başlamıştır.
  3. Hz. Peygamber fetih istikametini uzun süre gizli tutmuştur. D.           Ebu Süfyan fethin hemen öncesinde Merrü’z-zehran’da müslüman olmuştur.  

                 

  1. Araştırmalarını Osmanlı arşivleri üzerine yoğunlaştırdı ve Osmanlı Türk tarihini dünyaya tanıttı. Dünyanın birçok ülkesinde ve önde gelen üniversitelerinde hoca ve araştırmacı olarak bulundu. Çalışmaları sebebiyle ulusal ve uluslararası pek çok ödül aldı. Birçok dile çevrilen eserlerinden bazıları dünyanın seçkin üniversitelerinde ders kitabı ve kaynak eser olarak okutulmaktadır. 25 Temmuz 2016 tarihinde vefat eden ve sosyal bilimler alanında uluslararası şöhrete sahip bilim adamı aşağıdakilerden hangisidir? 

 

  1. Prof. Dr. Fuat Sezgin
  2. Prof. Dr. Fuat Köprülü 
  3. Prof. Dr. Halil İnalcık
  4. Prof. Dr. Semavi Eyice

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi Hz. Ömer Dönemi gelişmelerinden biri değildir?

 

  1. Basra ve Kufe şehirlerinin kurulması
  2. Mısır’ın fethi
  3. Divan teşkilatının kurulması
  4. Doğu Akdeniz’de hâkimiyetin müslümanların eline geçmesi

 

  1. 2018 yılı Mevlid-i Nebi haftasının teması aşağıdakilerden hangisidir?

 

  1. Peygamberimiz ve Gençlik
  2. Hz. Peygamber ve Yardımlaşma
  3. Peygamberimiz ve Örnek Ahlakı
  4. Hz. Peygamber ve Güven Toplumu

 

  1. Diyanet TV’de yayınlanan ve hastaneler, hapishaneler, huzur evleri, sevgi evleri gibi yerlerde “manevi danışman” olarak görev yapan Diyanet İşleri Başkanlığı personelinin hizmetlerini konu edinen program aşağıdakilerden hangisidir?

 

  1. Can Veren Pervaneler
  2. Hayata Dokunanlar
  3. Gönül Doktorları
  4. Gönül Sultanları

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi Diyanet İşleri Başkanlığı merkez teşkilatında yer alan daire başkanlıklarından biri değildir

 

  1. Hafızlık Eğitimi Daire Başkanlığı 
  2. İç Kontrol Daire Başkanlığı
  3. Program Geliştirme Daire Başkanlığı
  4. Göç ve Manevi Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı

 

Cevaplar için tıklayınız.

SINAV BİTTİ/CEVAPLARINIZI KONTROL EDİNİZ…